luni, 28 aprilie 2014

Un român a descoperit o comoară, în timp ce săpa fundația unui gard

Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa (MINAC) are o "nouă" comoară in patrimoniu, descoperită în pământul Dobrogei: un tezaur care are in componență 138 monede din argint, vechi de 2000 de ani, găsită de un constănţean ( Claudiu Guzu ) din satul Casicea, comuna Amzacea.


Acesta le-a descoperit în curtea casei sale, în timp ce săpa în pământ impreuna cu mama sa, pentru a realiza fundaţia unui gard.


Cele 138 de monede din argint au fost ingropate într-un vas de lut, între anii 70-80 după Hristos.



„Anul trecut, prin aprilie-mai, am început să construiesc un gard. Am făcut jumătate din el, iar cealaltă a rămas neterminată. Acum două săptămâni ( nr: aproximativ la inceputul lunii aprilie 2014), pentru că apa de la ploi a băgat pământul la loc în şant, am decis să-l adâncesc. În pământ, mama a găsit o monedă. Am zis că este plumb. Apoi, a mai găsit încă una. Când am văzut un cap de împărat pe ban, am ştiut că sunt mai mulţi. În total am găsit 135 de bani, apoi am găsit încă trei, pe care i-am predat azi (nr: pe 14 aprilie 2014). M-am uitat pe internet şi m-am gândit că, decât să am probleme cu legea, mai bine le predau muzeului. A fost noroc. Şi bunicul meu a săpat în acel loc, dar nu a găsit nimic”, a spus Claudiu Guzu, citat de Telegraf Online.

Claudiu Guzu, descoperitorul monedelor - Sursă imagini: Neptun Tv.

„Este vorba despre o descoperire de monede din secolul al II-lea î.Hr. până în secolul I d.Hr. Deja, mai multe monede au fost curăţate în laborator. Cele mai recente sunt din timpul împăratului Nero, care a murit în anul 69, „anul celor trei împăraţi”. Sunt şi piese emise de Marc Antoniu. Argintul din care sunt făcute este unul de calitate bună. Multe monede sunt şterse, pentru că au trecut prin mii şi mii de mâini, şi au o valoare redusă”, a declarat directorul MINAC, dr. Gabriel Custurea, citat de aceeași sursă.



Localnicul Claudiu Guzu a anunţat specialiştii MINAC că a descoperit o comoară si va primi, conform legii, până la 45% din valoarea comorii. Ulterior a mai descoperit în aceeași locație o monedă, pe care de asemenea a predat-o.

Niciun comentariu despre subiectul „Un român a descoperit o comoară, în timp ce săpa fundația unui gard”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.