duminică, 28 septembrie 2014

Un pasionat de detecție metale a descoperit 22000 de monede romane

Un cautator de comori din Devon a descoperit cel mai mare tezaur de monede romane din secolele III - IV d. Hr, gasit de pe teritoriul Marii Britanii.


Laurence Egerton este de meserie constructor si inceput sa practice hobby-ul detectiei de metale cu șapte ani în urmă.



Vineri, autoritatile din Mrea Britanie au anuntat descoperirea pe care a facut-o Laurence Egerton anul trecut, cand a găsit cele 22.000 de monede romane, datând din anii 260 - 348 d.Hr. Ziua norocoasa a lui Egerton a început când a inceput sa caute pe un câmp din vecinatatea unui sit arheologic, unde anterior fusese descoperita o vilă romană.


"Initial am gasit ceea ce am crezut ca sunt două monede romane foarte mici, care oricum erau neobișnuite în Devon, așa că am decis sa scanez zona mai cu atentie și după putin timp am primit de la detectorul de metale un semnal pe care l-am catalogat de tip 50/50, ceea ce înseamnă în mod normal ca exista si metale feroase, si neferoase in acel loc. De obicei nu sap la astfel de semnal, din cauza ca aproape intodeauna gasesc doar obiecte fara importanta arheologica, cum ar fi potcoave de cai. Totusi, de data aceasta am decis sa sap un pic mai adânc și astfel am găsit doua lingouri de fier, iar sub ele comoara".

Descoperitorul, care este membru al clubului de detectie metale din East Devon, a contactat autoritățile pentru a anunta descoperirea sa. A chemat-o si pe sotia sa Amanda, care a venit sa filmeze momentul descoperirii.

Tezaurul a fost predat temporar către British Museum, unde experții au salutat descoperirea ca fiind una "extraordinară", mai ales ca datorita acestor monede, lista obiectelor arheologice descoperite si inregistrate in Marea Britanie a depasit 1 milion de artefacte.

O parte dintre monede au fost bătute chiar in anul 332 d. Hr, pentru a marca fondarea Constantinopolului in anul 330 d.HR, și poartă chipul împăratului Constantin cel Mare.

"Sunt fascinat de istorie, desi la școală nu mi-a placut aproape deloc aceasta materie. De-a lungul anilor, am găsit o mulțime de artefcate interesante, dar niciodata ceva de o atât de mare importanță. Între momentul cand am gasit tezaurul și cel in care arheologii au terminat săpăturile, am dormit ziua în mașină alături de ei si trei nopți la rând am pazit locul descoperirii, după ce ei plecau. În fiecare noapte arheologii strangeau echipamentul si plecau, dar eu nu am putut merge acasa, din cauza ca nu mai puteam dormi de emotii, gândindu-mă la descoperire. Am preferat sa stau acolo, lângă săpăturile arheologice, în mijlocul pustietății. Era in noiembrie si a fost foarte frig. Am avut trei sau patru flanele de lână și o pilotă, dar era destul de greu, din cauza că masina mea nu este construita pentru a-mi permite sa mă odihnesc cum trebuie", a povestit Laurence Egerton.

Monedele au fost declarate comoară și sunt eligibile pentru a fi achiziționate de către un muzeu. Descoperitorul, care obținuse anterior de la proprietarul terenului aprobarea pentru a căuta pe câmp respectiv, va împărți pe jumatate recompensa cu proprietarul acestui teren.

Muzeul local a lansat deja o campanie publica de strângere fonduri, pentru a cumpăra monedele.

Descoperitorul mai are o singura dorinta: "As vrea sa pot păstra ca amintire  o singură monedă din comoara pe care am gasit-o, dar nu stiu daca exista aceasta posibilitate legala".

Niciun comentariu despre subiectul „Un pasionat de detecție metale a descoperit 22000 de monede romane”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.