joi, 23 octombrie 2014

A descoperit o nouă așezare preistorică cu ajutorul Google Earth

Un cautător de comori a uimit arheologii prin localizarea unei așezări din epoca bronzului, folosindu-se doar de Google Earth.


Canny Howard Jones a evitat metodele obișnuite de a găsi sit-uri istorice, utilizand pur și simplu internetul. El a studiat imagini din satelit specifice tipului de teren care ar fi putut asigura hrană, apă și adăpost pentru o așezare preistorică.

Howard a folosit Google Earth pentru a identifica locatia din South Hams, Devon: "Noapte de noapte m-am uitat pe Google Earth. punându-mi întrebarea unde as fi locuit daca trăiam cu 3000 ani în urmă. Aș fi avut nevoie de hrană, apă, adăpost, ceva minerale, sa fiu aproape de un râu, pentru a accesa rute maritime și comerciale. După câteva săptămâni, am pus un  X pe hartă. Acolo as fi ales eu sa traiesc".

Imagine din aplicația Google Earth - Download de AICI

Apoi trebuia sa solicite proprietarului terenului permisiunea de a scana zona, in cautare de dovezi arheologice.  Neștiind cui îi apartine terenul, Howard a fost inițial în imposibilitatea de a-și testa teoria, până când l-a intalnit din intamplare pe proprietar.

"La antrenament de rugby pentru copii mi-am amintit că unul dintre antrenori a fost fermier și l-am întrebat dacă stie al cui este terenul respectiv si, spre surprinderea mea, era chiar al lui. L-am rugat sa îmi permită să efectuez detecții pe terenul său si a fost de acord. A fost un noroc incredibil", a povestit cautatorul de comori.

Efortul i-a fost ]ncununat de succes, descoperind unelte din silex, cioburi de ceramică și resturi de metale, despre care se crede că au o vechime de 5000 ani.

Ulterior, arheologul Bill Horner l-a ajutat pe cautatorul de comori cu un studiu geofizic, efectuat cu ajutorul echipamentelor de scanare cu radar in sol. Cei doi bărbați au detectat astfel două mari structuri îngropate, despre care ei cred că sunt clădiri agricole datând din epoca de bronzului sau a fierului. Imaginile realizate cu scanerul radar de sol indică de asemenea diverse piese și cutii, precum și mai multe cavități. Sapaturile vor incepe in luna februarie a anului viitor.

Niciun comentariu despre subiectul „A descoperit o nouă așezare preistorică cu ajutorul Google Earth”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.