duminică, 12 februarie 2017

O pasionată de detecție metale a descoperit o bijuterie de pe vremea Tudorilor

O bijuterie veche de 500 de ani, mică de 18 mm x 15 mm, dar prețioasă, a fost prezentată public. Rosemary, o pasionată de detectie metale, a gasit bijuteria din argint în câmpul unui fermier, în apropierea de Helston ( Anglia ).
Se crede că artefactul datează din prima jumatate a secolului al 16-lea, din timpul domniei regelui Henric al VII-lea. Decoratiunile filigranate și resturile unui finisaj aurit peste argint ar putea insemna că bijuteria a aparținut unei persoane de rang înalt, posibil un nobil. Bijuteria a făcut parte dintr-un set care fixează partea din față a hainei, în loc de nasturi.

"Am iesit la detectie intr-o zi din luna noiembrie. A plouat foarte mult cu o noapte înainte, astfel încât era mult noroi. Mă îndreptam spre mijlocul câmpului, încercand sa imi fac loc printre vegetatie, când am primit un semnal foarte bun. La început am crezut că am găsit o potcoava. Gasesc o mulțime de obiecte din metal corodat Victorian, dar si o mulțime de elemente de la hamurile cailor. Am găsit chiar si câteva bile de muschetă. Toate acestea activează un bip foarte puternic pe detector", povesteste Rosemary.


"Si in acest caz semnalul era foarte puternic, dar m-am uitat totusi prin noroi. Atunci am vazut străluncind o podoaba mică și am fost foarte entuziasmată. Am știut că era din metal prețios. Am pus-o cu atenție în geanta mea pentru descoperiri. Când am ajuns acasă, am curățat bijuteria și abia atunci am vazut cât era de frumoasă", îsi aminteste entuziasmată pasionata de detectie metale.

"M-am gândit la început că era din secolul al 18-lea sau că era pandantiv victorian, așa că am fost foarte surprinsă să aflu acum că este din vremea Tudorilor. Cel mai probabil provine din costumul unui persoane bogate, care făcea echitație pe câmp sau era la vânătoare. Nu, nu știu sigur dacă s-a întâmplat chiar așa, dar ar putea sa fie ceea ce imi imaginez", continua cu pasiune Rosemary.

"Am fost atât de surprinsă, dar recunosc ca in momentul acela nu m-am gandit ca îmi aduc contributia la istoria noastră. Eu asa m-am gandit: Wow, am gasit o comoară! A fost un sentiment minunat!", isi incheie cu sinceritate povestirea pasionata de detectie metale.


Mica, dar rafinata bijuterie ( care era în custodia British Museum ) a fost acum declarată oficial comoară și este scoasă la vânzare. Probabil va fi în scurt timp cumpărată de către Muzeul Helston, cu ajutorul asociatiei "Prietenii Muzeului Helston", care vor contribui la achitarea costurilor de achiziție si asadar in mod direct la recompensa de care se vor bucura în mod egal proprietarul terenului si detectorista Rosemary.

Niciun comentariu despre subiectul „O pasionată de detecție metale a descoperit o bijuterie de pe vremea Tudorilor”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.