marți, 5 octombrie 2010

Cum a descoperit Florin Râmbetea primele zece brăţări dacice

Cum a descoperit Florin Râmbetea primele zece brăţări ale regilor daci?

Omul care a descoperit în urmă cu zece ani primul tezaur de comori ale regilor daci din Munţii Orăştiei, a fost audiat marţi după-amiază, pentru mai bine de o oră, de magistraţii Judecătoriei Deva.

Bărbatul a povestit, cu lux de amănunte, modul în care cele zece brăţări din aur masiv pe care le-a scos de sub pământ împreună cu tatăl său i-au schimbat viaţa.

Procurorii au cerut pedepse maxime şi daune de 6,6 milioane de euro în dosarul "comorilor dacice".


Florin Râmbetea a declarat că, în dimineaţa zilei de 6 mai 2000, îndrumat de cautatori dotaţi cu detectoare de metale de ultimă generaţie, a săpat în apropiere de situl vechii fortăreţe a Sarmisegetuzei, în locul numit „sub Muchea Cetăţii”.

S-a minunat când a descoperit bijuteriile a căror greutate totală depăşea zece kilograme, însă bucuria nu a durat mult timp. În noaptea următoare, într-un apartament din Deva, brăţările au fost împărţite.


În aceeaşi noapte, a fost nevoit să fuga din calea unor persoane importante din Deva, care aflasera de comori şi se pusesera pe urmele sale. "Câteva zile am stat într-o casă din Tâmpa, apoi am fugit la Sibiu, unde am rămas din nou ascuns, mai mult de o lună”, a declarat Râmbetea. Simţind că pericolul a trecut, fostul cioban s-a întors la Deva, pentru a-şi lua partea din tezaur.

„Am primit de la braconieri câte 15.000 de mărci germane, eu şi tatăl meu. Însă unul dintre ei mi-a spus: «dacă mai sufli o vorbă despre comoară, îţi vom tăia mâinile şi apoi vei primi glonţ». Am fost îngrozit”, şi-a amintit hunedoreanul.

Totuşi, câteva luni mai târziu, bărbatul a fost depistat de anchetatori şi i-a dus pe aceştia la locul unde fuseseră descoperite comorile. După ce iniţial a fost pus sub urmărire penală pentru furtul tezaurului, Râmbetea a primit calitatea de martor în rechizitoriul dosarului comorilor dacice. El a continuat, insă, să se ascundă, de frica celor care il urmaresc.

Sursa:http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/hunedoara-adevarul_de_seara-comoara-blestem-regii_daci-tezaur_0_343766182.html

Niciun comentariu despre subiectul „Cum a descoperit Florin Râmbetea primele zece brăţări dacice”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.