sâmbătă, 9 februarie 2019

A descoperit un car celtic de luptă, evaluat la 1 milion de lire sterline

Un pasionat de detecție metale a descoperit un car celtic de luptă vechi de peste 2000 de ani. Mike S., în vârstă de 45 de ani, a fost uimit să afle că este primul detectorist care a descoperit un astfel car celtic.


Artefactele au fost găsite îngropate în sudul orașului Pembrokeshire (Țara Galilor, Regatul Unit), dar locația exactă a uimitoarei descoperiri este păstrată secretă pentru a fi efectuate ample cercetări arheologice.




Mike a spus: "Încă nu îmi vine să cred. Evident, am citit pe internet și în presă despre descoperirile altor detectoriști. M-am gândit întotdeauna că aș fi foarte bucuros să găsesc o comoară, dar ceea ce am descoperit este uimitor pentru mine și îmi va schimba complet viața. Aceste artefacte sunt mărturia unor evenimente istorice importante, când popoarele din epoca fierului și-au apărat viață în fața unui imperiu roman în expansiune".


Descoperirea a fost declarată tezaur de către autorități și se estimează ca valorează 1 milion de lire sterline. Sit-ul arheologic este acum protejat legal, iar Mike trebuie să vândă cele 34 de artefacte unui muzeu, conform legii. Contravaloarea tezaurului va fi împărțită în mod egal între descoperitor și proprietarul terenului.


Muzeul Național al Țarii Galilor a declarat că va încerca să cumpere tezaurul, care este primul de acest tip descoperit în afara Yorkshire: "O astfel de achiziție necesită multa organizare și finanțare. Deja colaborăm cu mai mulți parteneri pentru a reuși să strângem fondurile necesare, dar și pentru a efectua cercetări de amploare în locația descoperirii".

Niciun comentariu despre subiectul „A descoperit un car celtic de luptă, evaluat la 1 milion de lire sterline”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.