luni, 5 august 2019

Monedă rară din aur din timpul domniei lui Henric al VII-lea, descoperită de un pasionat de detecție metale

După patru ani de detecție metale, Gareth Millward urma să experimenteze aceeași sentiment uimitor, simțit de mulți exploratori și pasionați de detecție metale de dinaintea lui: descoperirea unei comori. Vara trecută, bărbatul de 37 de ani din Middleton, Derbyshire, a descoperit o monedă rară din aur, atunci când a ieșit la detecție în apropiere de Ashbourne.


Când a auzit semnalele corecte, a început să sape și, spre uimirea sa, a găsit o monedă datând din timpul domniei lui Henric al VII-lea, fondatorul dinastiei Tudor și singurul galez care a stat pe tronul englez. Henric al VII-lea, în a cărui domnie datează moneda, a devenit rege după ce a învins pe Richard al III-lea în bătălia de la Bosworth.


A fost o senzație de neuitat, ireală parcă. Am stat acolo cu moneda o vreme și am făcut fotografii și am sunat pe diverși prieteni. La început nu știam ce este atât de neobișnuit la acea monedă. Știam că este o monedă medievală din aur și că este valoroasă, dar nu știam ce rege este reprezentat pe ea și nici ale date istorice. Într-o oră am aflat mai multe informații și am fost extrem de încântat. Este greu de spus, nu prea îmi amintesc, dar cred că strigam de bucurie acolo pe acel câmp".


Millward a mai găsit diverse obiecte neobișnuite, inclusiv monede de argint și alte artefacte istorice. El a spus că petrece cât mai mult timp posibil pe câmpurile din Derbyshire si că doar vremea rea îl oprește să iasă cu detectorul de metale: "Acest hobby l-am început ca pe un nou tip de distracție. Eu și un prieten am mers cu un detector de metale ieftin să căutăm obiecte vechi îngropate în pământ. Apoi am devenit tot mai pasionați și am cumpărat un detector mai bun, iar detecția de metale a devenit hobby-ul nostru preferat. Eu ies la detecție minim 10 ore pe săptămână, iar dacă nu plouă, chiar mult mai mult".


Din fericire pentru Millward, vara fierbinte a anului 2018 a adus în luna iulie o vreme perfectă pentru detecția de metale, oferindu-i șansa de a se găsi moneda evaluată la aproximativ 4000 de lire sterline: "La sfârșitul valului de căldură de anul trecut, a fost o zi în care parca aerul ardea. M-am dus și am bătut la ușa unei case. Proprietarul m-a lăsat să detectez și mi-a indicat direcția câmpului său. M-am îndreptat spre câmp și lângă un râu, în aproximativ 20 de minute, am găsit moneda. Când am anunțat pe proprietarul terenului despre descoperire, acesta fost un pic trist, pentru că a spus că tatălui său, care murise cu câteva săptămâni înainte, i-ar fi plăcut să vadă moneda. El a spus că pot să păstrez moneda, că nu are pretenții financiare, așa că nu a trebuit să o vând și să împart banii, ceea ce este foarte drăguț din partea lui. Am readus-o de câteva ori pentru ca el și familia sa să revadă moneda și așa am ajuns să îi cunosc familia și sa devenit foarte buni prieteni".

Millward a înregistrat moneda în baza de date online a Schemei de Antichități Portabile. Este una dintre cele doar 15 monede din aur găsite în Derbyshire și înregistrate la PAS. Monedele di aur reprezintă 3,7% din monedele pe care baza de date le are înregistrate ca fiind descoperite în Anglia și Țara Galilor.


Alastair Willis, ofițer de patrimoniu pentru Derbyshire și Nottinghamshire, a salutat decizia lui Millward de a înregistra moneda: "Este foarte bine că ne-a anunțat, pentru că nu aflăm prea des despre descoperiri de monede medievale din aur, primim mai multe rapoarte despre monede din Epoca Fierului. Este cu siguranță o descoperire valoroasă”.

Millward a păstrat moneda, care este elementul vedetă din colecția sa în creștere: "Sunt destul de pasionat de lucrurile pe care le găsesc. Acestea sunt frumoase și, cu cât găsesc mai multe, cu atât îmi doresc mai multe. Dacă nu voi avea nevoie vreodată brusc și vital de niște bani, le voi păstra".

Niciun comentariu despre subiectul „Monedă rară din aur din timpul domniei lui Henric al VII-lea, descoperită de un pasionat de detecție metale”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.