sâmbătă, 22 februarie 2020

2.559 monede au fost descoperite într-o pădure din Buzău

Un tezaur monetar format din peste 2.500 de monede, vechi de 400 de ani, a fost descoperit într-o pădure din Buzău. Comoara, care a ajuns la Muzeul Județean, a fost găsită la întretăierea Drumului Bogdanului cu Drumul Oilor din pădurea Spătarului, într-un luminiş, anunță televiziunea Digi 24.



Detectoriștii au scanat terenul destul de aproape unul de celalalt, ca să fie siguri că nu rămâne niciun centimetru de pământ neverificat.


Dintr-o dată, aparatul unuia dintre ei emis un sunet puternic, semn că sub stratul de frunze era un obiect metalic mare. Imediat s-au adunat toți și au început săpăturile. Așa au găsit vasul din lut, plin cu monede.



„Mamă, știi cât are asta? 3,4 kg, mai mult! Uite, de aici se vede mai bine, uite ce e acolo!”

Celui care a descoperit comoara nu i-a venit să creadă prima dată peste ce a dat.

- Foarte emoționant, la primul semnal mi-am dat seama că e ceva important, după sunet, destul de adânc, am exclamat către băieți: Am găsit oala cu arginți! Am scos-o, toți au fost încântați, cel mai mult mi-a plăcut când am văzut fețele colegilor când le-am mărturisit că vreau să împart această recompensă cu ei”, a povestit Dragoș Băescu, cel care a făcut descoperirea.

- Simțiți că scrieți istorie?

- Neaparat, fiecare părticică găsită în noroaiele astea... aducem și noi o contribuție, acolo – spune Cristi Moraru, tovarășul de căutări.

Odată scoasă la lumină, comoara a ajuns la arheologi.


„Din primele noastre informații și de la prima vedere, majoritatea monedelor ar fi de la începutul secolului al XVII-lea”, spune Gabi Stăicuț, arheolog la Muzeul Județean Buzău.

„Este, din punct de vedere numeric, unul dintre cele mai mari tezaure cunoscute, iar de pe teritoriul județului nostru, până acum, cel mai mare, este un tezaur care cuprinde 2.559 de piese, de monede”, a declarat Daniel Costache, directorul Muzeului Județean Buzău.


Potrivit legii, 30% din valoarea estimată de un numismat va reveni descoperitorilor, mai precizează televiziunea Digi 24.

Niciun comentariu despre subiectul „2.559 monede au fost descoperite într-o pădure din Buzău”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.