joi, 2 septembrie 2021

Tezaur monetar din aur, vechi de 1100 de ani, descoperit în timpul săpăturilor arheologice

Descoperirea a sute de monede de aur datând din secolul al IX-lea ar putea ajuta arheologii din Israel să înțeleagă mai bine istoria zonei respective, anunța presa internațională.

Tezaurul format din 425 de monede din aur a fost depozitat într-un borcan de lut, iar capacul acestuia a fost fixat cu un cui. Apoi a rămas ascuns mai mult de 1100 de ani, până când doi tineri de 18 ani, care participau la săpături arheologice de pe un deal din Yavneh, au observat ceva neobișnuit.

Am săpat în pământ și am văzut ceva ce arăta ca frunze foarte subțiri. Când m-am uitat mai atent, am observat că sunt monede de aur. A fost cu adevărat interesant să găsesc un tezaur special și străveche", a spus Oz Cohen, unul dintre adolescenți.

Adolescenții erau voluntari într-un important proiect arheologic desfășurat la sud de Tel Aviv. Programul are rolul de conecta tinerii cu istoria și, deși este menit să fie un proiect cultural, uneori sunt descoperite și tezaure.

Niciun comentariu despre subiectul „Tezaur monetar din aur, vechi de 1100 de ani, descoperit în timpul săpăturilor arheologice”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.