joi, 29 martie 2012

Comoara de 10 milioane de dolari a lui ... Mitshubishi

Mitsubishi Materials Corporation of Japan a realizat în anul 2005 ceea ce este cunoscut şi la ora actuală pe Terra ca fiind cel mai mare lingou de aur.

Imensul lingou este expus la muzeul companiei, iar securitatea este asigurată de o echipă de 200 de agenti de pază.

Lingoul este turnat din aur de o mare puritate, iar dimensiunile sunt neobişbuite: lungimea este 50 cm, latimea de 17 cm, iar inaltimea de 22 cm.

Această adevărată comoară contemporană de aur cântăreşte aproape 250 kilograme.


Bijutierii japonezi au estimat preţul lingoului de aur la apropae 10 milioane de dolari.

Lingoul de aur a fost botezat Regele Aurului ( King of Gold (KOG) ) si este mai valoros cu 6 milioane de dolari decat lingoul care a detinut recordul anterior.



Americanii de la Federal Reserve Bank, sinţindu-se oarecum învinşi, au anuntat ca vor realiza în acest an o bancnota in valoare de 10 milioane de dolari cu care spera sa cumpere uriaşul lingou. Poate până laurmă nu va fi doar o glumă şi vor realiza respectiva bancnotă.

duminică, 18 martie 2012

Film documentar HD - "Dacii - Adevăruri tulburătoare"

Am găsit un film documentar interesant, poate sunteţi interesaţi în a-l viziona. Informatiile prezentate in acest film documentar rastoarna multe dintre teoriile pe care este construita istoria Romaniei. Filmul face parte dintr-un proiect mai amplu ce vizeaza recuperarea adevarului istoric iar acesta este primul pas hotarat!


Asa dupa cum veti constata, dovezile stiintifice la care se face referire si argumentatia bazata pe izvoare istorice autentice, aduc informatii inedite si extrem de valoroase, capabile sa determine o rescriere a istoriei acestui popor. Toate acestea sunt sustinute de personalitati si specialisti care merita cu adevarat sa fie ascultati: General (rez.) dr. Mircea Chelaru (fost Sef al Marelui Stat Major al Armatei Romane), Dr. Napoleon Savescu (director fondator al Dacia Revival International Society), General (rez.) Nicolae Spiroiu (fost Ministru al Apararii Nationale), Prof. dr. Mihai Popescu (Biblioteca Militara Nationala), Prof. univ. dr. dr. Alexander Rodewald (directorul Institutului de Biologie Umana al Universitatii din Hamburg, Germania), Dr. Georgeta Cardos (cercetator stiintific biolog specialist genetica - Institutul Victor Babes), Prof. doctorand Sebastian Stanculescu (paleografie si antropologie culturala).

Rezultatele cercetarilor recente de paleogenetica realizate la Hamburg, Germania, pe oase si dinti din situri romanesti de acum 3000-5000 de ani, pun sub semnul intrebarii teoriile pe care se bazeaza istoria oficiala a Romaniei. Este actuala populatie a Romaniei continuatoarea populatiilor tracice si pretracice de acum 3000 - 5000 de ani? Suntem noi inruditi genetic cu italienii? Iata doar doua dintre multele intrebari tulburatoare la care acest film documentar doreste sa raspunda cu argumente bine intemeiate.

Recuperarea adevarului istoric este un demers indispensabil recuperarii demnitatii nationale. Dacii, "cei mai viteji si mai drepti dintre traci", asteapta sa li se faca dreptate!

Daniel Roxin

P.S. 1. Multumiri tuturor celor care au ajutat la realizarea acestui film documentar, in special prietenului meu Gabriel Vasilescu, care a facut o treaba excelenta!


Articolul si filmul pot fi preluate cu citarea sursei:



Filmul poate fi descarcat gratuit de aici:
http://dl.transfer.ro/Dacii_-_Adevaruri_tulburatoare_-_2012-transfer_RO-13mar-6f7463.mp4

Sursa: http://danielroxin.blogspot.com/2012/03/dacii-adevaruri-tulburatoare-film.html

marți, 31 ianuarie 2012

Comorile şi misterele unei civilizaţii dispărute

În America Centrală au fost descoperite morminte vechi de mii de ani, pline de comori : aur, pietre preţioase, bijuterii, arme de sacrificiu. Dar adevarata comoară sunt indiciile descoperite care vorbesc despre o civilizaţie anonimă, acea a Căpeteniilor de aur, stăpânii aurului din Panama, spun arheologii.
"Este într-adevăr o descoperire spectaculoasă, probabil una dintre cele mai importante din ultimul timp si cea mai semnificativă pentru această civilaţie misterioasă. În anii 1930, în apropiere de sit-ul arheologic Sitio Conte, de asemenea tot în centrul Panama, s-au descoperit alte comori aparţinând aceleiaşi civilizaţii, o multitudine de artefacte de aur",  a declarat antropologul John Hoopes.

Prima comoară
Până atunci sit-ul Sitio Conte fusese singurul care oferise dovezi majore ale culturii Căpeteniilor de aur, care probabil a dăinuit din anii 250 d.Hr. şi până în secolul al 16-lea, atunci când cuceritorii spanioli au ajuns pe zonă.

Datând dintre anii 700-1000 după Hristos, noile comori descoperite au fost dezgropate la câţiva kilometri distanţă de sit-ul Sitio Conte, într-un alt sit denumit El Caño.

A doua comoară
El Cano este de fapt un câmp pe care se află monoliţi şi sculpturi din piatră, un loc misterios care a atras căutătorii de comori încă de la începutul secolul al XX-lea. Însă, neavând noroc, aceşti aventurieri au gasit numai morminte şi artefacte aparţinând unor locuitori săraci.

Monoliţii din El Cano
Acum câţiva ani, după ce a lucrat Sitio-Conte, de asemenea un sit marcat de vechi monoliţi, arheologul Julia Mayo de la Smithsonian Tropical Research Institute a decis să îşi îndrepte atenţia asupra locului preferat al căutătorilor de comori, El Cano.  Arheologul a primit finantare din partea guvernului din Panama, precum şi de la National Geographic Society's Committee for Research and Exploration and Expeditions Council (societatea deţine National Geographic News). Mayo ocupă de asemenea funcţia de preşedinte al Fundaţiei El Caño.

Cercetănd terenul, începând cu anul 2005, arheologul Julia Mayo a demarcat conturul circular al poziţiei unor morminte, rezultând un cerc cu diametrul de 80 metri.

Momentul cand arheologii descopera ornamentele de aur din mormant
Nu la mulţi ani după ce a început săpăturile, în 2008, echipa arheologului a descoperit scheletul unei căpetenii de rang înalt, îmbrăcat într-o platoşă circulară care avea decoraţiuni în relief cu feţe demonice. A mai fost descoperită şi o centură mare de aur cu mărgele. Era clar că urma desoperirea unei mari comori.


O figurina cu maini de aur
A treia comoară: pietre preţioase, aur si oase

La începutul anului 2011 a fost descoperit mormântul unei alte căpetenii. Acest mormânt avea mai multe niveluri şi acoperit cu un lemn. În jurul acestei căpetenii au fost găsite 25 de trupuri umane, aranjate cu grijă. Acest mormânt este cel mai mare dintre cele şase descoperite până acum la El Cano.

Printre trupurile celor înmormântaţi acolo s-a găsit şi o ţinuta de aur pentru un copil, probabil fiica sau fiul căpeteniei. Această ţinută cuprindea plăci mici de aur, bratari, cercei şi un colier de pietre semipreţioase.

În partea de jos a gropii, şeful însuşi era susţinut de un fel de platformă bizară şi grotească, formată din 15 corpuri umane.

Mayo consideră că aceste persoane era probabil prizonieri de război sau sclavi care au fost sacrificaţi sau s-au persoane care sinucis. Acestă platformă de corpuri umane a fost indiciul care a facut legătura cu sit-ul arheologic Sitio Conte, unde au fost gasite asambluri funerare similare.

Julya Mayo ( in stanga),descoperind alte artefacte de aur

Echipa a descoperit de asemenea un indiciu cu privire la modul în care hidoasele sacrificii s-au încrucişat cu destinele acelor oameni, deşi analiza medico-legală pentru a confirma acestă cauză a morţii este încă în curs de desfăşurare.

"Un vas plin de oasele unui peşte denumit Guentheridia Formosa a fost găsit lângă trupuri. Acesta este un peşte foarte otrăvitor", a adaugat arheologul Mayo.

Ca un alt bizar detaliu, corpurile din jurul capeteniei au fost acoperite cu bucăţi de plăci ceramice. Deşi semnificaţia acestor plăci nu este încă desluşită, Mayo a declarat că par să fi fost făcute special pentru a acoperi trupurile celor îngropaţi. Plăcile sunt decorate numai în partea lor interioară si au fost plasate cu faţa în jos pe cei inmormântaţi.

Antropologul Hoopes de la Universitatea din Kansas, deşi nu a participat la săpăturile din El Cano, a amintit de asemenea de ceramica similară descoperită la Sitio Conte.

"Se pare că plăcile ceramice utilizate au fost special create pentru aceste înmormântări şi pentru a fi aşezate pe cei din morminte", a spus Hoopes.

"Nu este clar dacă ceramica au fost spartă intenţionat sau dacă aceasta a fost plasată intactă în morminte şi s-a spart mai tărziu."

Vampiri şi vârcolaci

Printre alte mistere care au iesit la iveală în descoperirile de la El Cano sunt de amintit nişte reprezentări ale unor fiinţe mitologice, jumătate oameni, jumatate creaturi demonice, găsite în decoraţiunile unor bijuterii de aur şi podoabe din mormânt.

Un pendant de aur infatisand un liliac cu doua capete

"Suntem încă în faza de analiză iconografică," a declarat liderul de proiect Mayo. "Potrivit unor experţi, aceste modele ar putea totuşi reprezenta metaforic pe strămoşii celor ingropaţi."


Hoopes a spus: "Cred că sunt foarte asemănătoare cu vârcolacii şi vampirii din cultura occidentală, în înfăţişare fiinţelor reprezentate existând colţi ca la animale sau alte elemnte ale corpului unor animale."

"Credinţa că în fiecare om sălăsuieşte un spirit de animal a fost răspândită printre culturile pre-columbiene, a adăugat el.

Un clopotel de aur
Un pendant de aur cu smaralde, reprezentand o creatura imaginara

Se credea ca fiecare om are un spirit de animal care iasă la suprafaţă şi schimbă personalitatea omului în caz de pericol, pentru a-l face mai puternic în război.

Cine erau ei?
Liderul de proiect Mayo speră că artefactele descoperite în comoara de la El Cano va pune intr-o nouă perspectivă înţelegerea civilizaţiei dispărute a Căpeteniilor de aur şi a poporului acestora.
Artefact din comoara descoperita in 2011

 Hoopes Kansas a mai declarat că "o parte a problemei o reprezintă devastarea zonei de către cuceritorii spanioli, distrugeri care s-au întâmplat atât de timpuriu şi atât de complet încât nu se ştie nici ce limbă au vorbit oamenii acestei străvechi civilizaţii."


 El crede artefactele din sit-urile Sitio Conte şi El Cano aparţin unei culturi separate şi distincte, care a înflorit în centrul Panama. Dar, a adăugat el, unele elemente din comorile descoperite, cum ar fi smaraldele  columbiene, sugerează legături comerciale pe care civilizaţia Căpeteniilor de aur le-a avut cu alte grupuri.

Încă 20 de posibile comori nedescoperite

Arheologul a mai declarat că aceasta este doar o mică parte a unui complex enorm şi este absolut esenţial ca site-urile de acest gen să fie protejate.

Ornamente de aur ale unei capetenii

Un pendant de aur reprezentand un om cu doua capete
 Se pare că încă mai există peste de 20 de morminte importante neexplorate la El Cano, unde cu siguranţă se vor descoperi alte comori ale unei civilizaţii misterioase.

Zona geografica El Cano

Ce a mai rămas...

Puţin a mai dăinuit din lumea Căpeteniilor de aur, aşa cum puţin sau nimic nu rămâne de obicei din ce au construit sau construiesc oamenii in toată mareţia lor de odinioara în viaţă.

Statui de bazalt care reprezinta omul captiv in existenta sa
Se pare că această civilizaţie dispărută ne trimite încă o dată mesajul că doar arta şi creaţia artistică este cea ce mai rămâne din amintirea existenţei unor oameni.


Articol oferit in premiera de catre http://hartacomorii.blogspot.com .
Sursa imagini: ngm.nationalgeographic.com

luni, 9 ianuarie 2012

Garrett Pro-Pointer - Un mic "detector" de metale

Astăzi vă prezint un instrument interesant pentru pasionaţii de metal detecting. Cât este de util decideţi dvs. Noi nu am avut ocazia sa testăm un asfel de instrument, dar vom incerca să sintetizăm pentru dvs. cateva concluzii despre acest mic detector de metale, folosind informaţii pe care le-am citit pe diverse website-uri de profil din intreaga lume.

Cu ajutorul Garrett Pro-Pointer Metal Detector ( Pinpoint Probe ) puteţi găsi mai rapid obiectele metalice în pământ, printre bucăţile de sol rezultate în urma săpăturilor efectuate de către dvs. Acestă "sondă" este dotată cu avertizare sonoră şi vibraţii. Intensitatea avertizării sonore creşte atunci când sonda este mai aproape de obiectul căutat. Bineînţeles, există şi multe alte utilizări ale acestei sonde, cum ar fi căutarea în pereţi.

Sonda cantareste 190 grame si are aproximativ 230 mm lungime.

Se pare ca nu este nici un instrument mare consumator de energie electrica, fiindca la o utilzare normala si folosind acumulatori de calitate, sonda de detecţie metale oferă funcţionalitate chiar mai mult de o zi. Mai exact, când se foloseşte un acumulator alcalin, unitatea va functiona 25-30 de ore de cautari. Dacă însă tensiunea bateriilor scade sub 8 volţi, ar trebui să fie schimbate pentru a menţine performanţa de căutare şi detecţie maximă.

Fiind rezistent la apă, acest mic detector de metale poate fi spălat cu apă şi poate fi utilizat chiar şi pe ploaie. Inclusiv butonul de pornire / oprire este bine protejat impotriva accesului apei. Când lucraţi într-un câmp plin de noroi, îl puteţi proteja înfăşurându-l într-o pungă de plastic strânsă în jurul sondei cu o banda elastică. Acestă metodă va păstra sonda curată şi vă va salva foarte mult din timpul necesar muncii de curăţare a sondei, după utilizarea acesteia.

Construit cu fiabilitatea şi calitatea cu care firma Garrett şi-a obişnuit clienţii, instrumentul este extrem de rezistent si durabil si nu vă va dezamăgi. Pachetul in care este comercializat Pro-Pinpointer Metal Detector include şi un toc gratuit, în care acest mini-detector de comori poate fi transportat la cureaua dumneavoastră uşor.

Atunci când detectează o ţintă, acest instrument activează automat un LED propriu, care iluminează zona posibilă a existenţei obiectului metalic. Această funcţie va ajuta utilizatorul să vadă locaţia obiectelor sau relicvelor căutate şi să le identifice în condiţii de lumină slabă. Zona de detectare a sondei este pe întreaga sa lungime, asa cum afirma producatorii acesteia în prospectul produsului.



Garret Pro-pointer poate să fie un instrument inestimabil, uneori economisind timp preţios atunci când localizarea exactă a obiectivelor in sol este greoaie. Multi detectoristi au afirmat pe diverse forumuri ca nu folosisera un astfel de instrument in cautarile lor, insa abia atunci cand l-au utilizat prima data si-au dat seama cat este de util.

"Este unul din acele lucruri de care credeti ca nu aveţi nevoie, până când nu aţi folosit unul", scriau utilizatorii sai pe un cunoscut forum de specialitate." A doua zi dupa ce l-am folosit prima data, am plecat din nou la cautări, dar nu am mai luat Garrett Pro-Pointer-ul cu mine. Parcă simţeam ca imi lipsea ceva."

Stim ca declaratia acestui utilizator pe respectivul forum seamana a teleshoping, insa am citit chiar eu parerea sa si detectoristul parea entuziasmat.

Pe site-ul producătorului, preţul acestui instrument pentru metal detecting este undeva pe al 110 Euro.

Acum duneavoastra hotărâţi cat de util este si daca va ajută să economisiti timp in căutarile dvs.

Eventual, daca doriti sa puneti intrebari, le puteti scrie la comentariile acestui articol.

De asemenea, daca detineti un astfel de mini-detector de metale Garrett Pro-Pointer ar fi interesant sa ne impărtăşiti si celorlaţi cititori experienţele si parerile personale despre acest instrument pentru cautătorii de comori.

Vasul de lut cu numele lui Decebal, descoperit în Franţa - Partea a II-a ( concluzii )

Continuam, aşa cum am promis acum o lună, un articol anterior despre o descoperire uluitoare care nu trebuia trecută cu vederea: un vas de lut cu numele lui Decebal, descoperit in Franţa, în îndepartatele ţărmuri ale istoricei Bretania ! Partea I a acestui articol se poate citi dând click aici. Aşadar, să încercăm a prezenta câteva concluzii.

Vasul de lut cu numele lui Decebal - Click pentru mărire

Nu cutezăm a afirma că decifrăm sensul enigmaticelor imagini de pe acest vas, dar măcar se pot face câteva presupuneri. A.I. Odobescu credea că acestea reprezintă cateva scene din ultimele clipe ale regelui războinic dac.

Odobescu afirmă că în prima scenă este înfăţişat regele dacilor, care îşi ia viaţa atunci când îşi vede ţara cucerită de contropitorii romani.

În scena următoare ar fi înfăţişată o altă căpetenie dacică ( poate chiar având legături de sânge cu regele dacilor ), cu capul plecat şi păşind umilă şi înlănţuită.

Scena a treia ar prezenta o femeie din neamul dacilor îngenunchiată în faţă cuceritorului Train, probabil expresia simbolică a victoriei şi a supunerii strămoşilor noştri.

Prin analogie, este posibil ca şi partea lipsă a vasului de la Blain să fi ilustrat scene asemănătoare şi legate de aceleaşi evenimente istorice.

De ce afirmăm aceasta?

Pentru că este foarte posibil ca victoria asupra aprigior daci să fi produs o atât de puternică impresie la Roma, încât artele din întreg imperiul roman să fi fost influenţate într-o mare măsură în privinţa subiectelor care erau prezentate în diversele creaţii ale artiştilor şi meşteşugarilor acelor vremuri.

Maiestuoasele monumente ridicate la Roma pentru a păstra acest triumf în memoria pietrei, pentru sute sau mii de ani, au influenţat cu siguranţă şi mica industrie, precum şi artele, care încercau a reproduce în decoraţiunile lor scene de legendă ce preocupau întreaga lume romană. Bineînţeles, se ştie ca era în obicei a fi înfăţisate pe diverse obiecte sau monumente, mai mari sau mai mici, cele mai notabile evenimente din viaţa Romei, unele dintre aceste vestigii istorice păstrându-se până în zilele noastre.

Astfel de scene se regăsesc şi pe Columna lui Traian sau Arcul de Truimf a lui Traian din Ancona, care reprezintă una dintre moștenirile monumentale romane cele mai prețioase. De aici plecase împăratul Traian în victoriosul război contra dacilor, episod care se poate vedea pe unul din basoreliefurile existente pe Columna lui Traian de la Roma.

Vasul de la Blain, poate adus de vreun luptător roman până în îndepărtatele ţărmuri ale Franţei de astăzi, reprezintă cu siguranţă un astfel de monument, fiindcă a străbătut timpul pentru a ne face cunoscută încă o dată vitejia strămoşilor noştri.

Despre acest vas putem spune, în privinţa valorii sale pentru istoria neamului nostru, că poate are aceeaşi însemnătate ca şi Columna lui Traian, iar România ar trebui să acorde o mai mare atenţie acestui vas şi a altor relicve istorice asemănătoare, pierdute sau uitate pe meleaguri atât de îndepărtate, vestigii parcă rupte din sufletul neamului. Chiar dacă în marmura Columnei lui Traian stau scrise evenimente importante, acest vas din lut roşu terra sigillata este o pecete care confirmă încă o dată originiile şi istoria noastră ca popor sau chiar ca individ.

vineri, 9 decembrie 2011

Vasul de lut cu numele lui Decebal, descoperit în Franţa - Partea I

Poate nu multi cunoaşteti că în anul 1872 A. I. Odobescu ( membru al Societatii Academice Române si al Comitetului Arheologic din Bucuresti ) atragea atentia intr-o nota arheologica din revista "Columna lui Traian" despre o descoperire uluitoare, care nu trebuia trecuta cu vederea: un vas de lut cu numele lui Decebal, descoperit in Franţa, în îndepartatele ţărmuri ale istoricei Bretania !

Vasul de lut cu numele lui Decebal - Click pentru mărire
Bretania actuala este una dintre cele 26 regiuni ale Franței. Ocupă peninsula cu același nume din vestul țării, fiind scăldată de Marea Mânecii la nord și de Golful Biscaya la sud. Regiunea actuala corespunde în proporție de 80% cu provincia istorică Bretania, care mai includea și marea majoritate a teritoriului din departamentul Loire-Atlantique din jurul orașului Nantes, capitala istorică a Ducatului de Bretania.

Dar cum a fost descoperit intr-o regiune geografica atât de indepartata, acest tezaur "document" de mare insemnatate pentru neamul românesc, dar din pacate extrem de putin sau deloc mediatizat in prezent ?

In anul 1870, un locuitor din orăşelul Blain ( din departamentul Loire-Inférieure, care incepand cu anul 1957 poartă denumirea de Loire-Atlantique ) a inceput sa sape o groapa adâncă in curtea sa. La un moment dat a descoperit cateva bucati sfărâmate dintr-un vas de lut antic realizat din pamant de culoare roşu aprins, smălţuit la suprafaţă. Acest tip de lut arheologii il numeau la acea vreme "terra sigillata", din cauza asemănarii sale cu ceara roşie folosită in acea perioadă la sigilii.

Descoperitorul, observand simboluri si litere pe vas, a adunat fragmentele ceramice si le-a donat Muzeului de Arheologie de la Nantes, unde Anatole de Barthelemy le potriveste si le lipeste cu mare pasiune, rezultand, din acest puzzle istoric incomplet, o latura a unui vas rotund, asemanator unui castron, dar caruia ii lipsea baza, în partea superioara intrezărindu-se o buză semicirculară a vasului .
Nu se observa ca ar fi existat si un mâner, fiind probail unul dintre acele vase de lut pe care romanii le foloseau pentru a duce mâncarea la masă, formă de vas de lut care poate se mai intalneste si acum in România, in zonele traditionale ale tarii noastre.

Plinius cel Bătrân (23 - 79 d.Hr ), din a carui opera s-a pastrat pana astazi Naturalis Historia, o enciclopedie a timpului in care a trait acest autor ( dar nu numai) , arata ca in acea perioada era in obicei a se servi la masa in vase de lut, fapt pe care il cunoastem cu siguranta cu totii; ce stim mai putin este ca respectivele vase erau lucrate cu mare ingrijire si decorate cu ornamente realizate cu maestrie, uneori aceste vase ajungand la preturi mari de vânzare. Vasele create din lut terra sigillata erau unele dintre cele mai preţuite si au fost identificate cu piesele de olarie romană despre care vorbeste Plinius: vasele Samiane. Fineţea acestui lut, culoarea sa roşie foarte placută, stratul subtire de smalţ si mai ales ornamentaţiile exterioare variate ce apar adeseori pe acestea si care erau realizate fie cu ajutorul unei ştampile-matriţă, fie erau lucrate manual cu o dăltiţă in lut încă moale aplicat deasupra vasului, toate acestea ne dovedesc ca acestea au fost unele dintre cele mai perfectionate produse ale industriei olăritului din perioada in care stăpânirea romană se intindea pe aproape intreaga Europa ( aproximativ sec. I-IV dupa Hristos ). Intradevar, s-au gasit cioburi si vase de terra sigillata in mai toate locurile in care se simtea puterea romanilor, din Insulele Britanice si până la Muntii Carpati si chiar pana la "graniţele" Africii si Asiei.

Astfel se naste intrebarea daca asemenea obiecte casnice de lux se fabricau oriunde romanii isi creau aşezări sau erau fabricate in Italia si aduse de functionari avuţi, care isi transportau comorile cu ei in regiunile cucerite ( galice, germanice sau chiar in Dacia noastră strămoşească ). Arheologii au studiat decenii provenienta acestor vase de terra sigillata, care din pacate se gasesc, in zonele atat de indepartate de Roma, de obicei foarte fragmentate. Probabil ca vasele care au fost fabricate cu mai mare măiestrie si care prezinta eventual scene de viata urbană romană, au fost realizate mai aproape de capitala imperiului si au fost aduse in provincii de catre persoane importante ale Romei.

Din aceasta ultima categorie de vase se pare ca face parte si cel descoperit in Franţa si care s-ar putea sa scrie o pagina de istorie importanta pentru neamul nostru, chiar daca a fost gasit intr-un colţ opus al Europei.

Witte si Adrien de Longperier sunt doi cercetători care au prezentat intr-o sedinţa a Societaţii Naţionale de Antichităţi a Frantei, la data de 6 aprilie 1870, o descriere a fragmentelor vasului de lut descoperit la Blain, precum si o incercare de a descifra inscriptiile latine ce se văd trunchiate pe fragmentul principal. Acestia vorbesc de fapt despre doua fragmente de vas, pe suprafata carora se gasesc trei grupe de semne ce abia pot fi intrezărite.

"Pe primul fragment", spunea domnul Witte, "se vede sub buza superioara a vasului corpul unui războinic decedat, intins pe jos, fara vesimnte pe el si tinand inca in bratul stang un scut rotund. O parte a bratului este infaşurata cu o pânză. De fiecare parte a corpului razboinicului se vede câte o suliţă."

Spre stanga se pot citi trei litere :" TOR", iar deasupra războinicului scrie "DECIBAL" !

Spre dreapta se vede o lunga inscriptie pe mai multe randuri, din pacate trunchiată, probabil conţinând următoarele litere :

N
DVSAIIVBI
DECIBALE
DVMENSVS
PEV BR
NV
COVI
FV

Langa acest text si sub alte doua litere "BI", care termina al doilea rand, se zăreşte un personaj, probabil femeie, care trage dupa ea ( legat cu un lant ) un personaj fara haine, ce merge cu capul aplecat, intr-o pozitie umilitoare.

Pe al doillea fragment, care pare a fi in continuarea scenei cu femeia si barbatul inlănţuit, se poate citi in partea de sus textul IMPPART, iar sub acest sapte litere este reprezentat un conducator roman stând in picioare, cu faţa spre stânga, rezemat intr-o lance ( hasta ) si intinzandu-si mâna dreaptă către femeia probabil ingenunchiata in faţa sa (se observa doar capul respectivului personaj feminin ).

Aceasta ultima reprezentare grafica aminteste de unele desene de pe monede romane, cu titlul RESTITVTOR, dat unor imparati ca Adrian, Aurelian etc.

Cei doi cercetatori nu s-au indoit de ce reprezinta desenele de pe acest vas: victoriile in expediţiile militare ale lui Traian. Ei cred ca intai grupa grafica se refera la regiunile germanice, a doua grupa grafica la Dacia si a treia la Parthia. In contradictie cu afirmatiile lor despre intaiul fragment de inscriptie, acesti cercetatori au dedus urmatorul text: "imperaTOR. DECIBAL.", asadar numele regelui dac invins de Traian.

Pe a doua si cea mai lunga inscriptie acestia au dedus ca scrie zarmigeDVSAM VBI DECIBALE DVMENVS ( probabil in loc de Dominus ) REX ... CO VIctus.

In sfarsit, cele 7 litere de deasupra celui de-al treilea grup grafic reprezinta, in reconstituirea acelorasi cercetatori, cuvintele IMPerator PARThicus.

Un cercetator al vremii, Wilhelm Froehmer, pasionat de istoria si antichitatile României, a realizat o reproducere ( desen ) dupa fragmentele originale de vas lipite, reprezentare grafică verificata pentru conformitate cu o copie fidela realizata din ghips(?), executata la Nantes si depusa la Muzeul de Antichitati Galo-Romane din St.Germain-en-Laze, in acea perioada. Acest desen reprezinta ambele fragmente descoperite, precum si alte fragmente mici care au fost alipite la reconstituirea artefactului.

Insa nu reprezintă toate fragmentele.

Dupa aceasta schita nu se observa primul grup grafic, respectiv razboinicul cazut intre cele doua suliţe, despre care cei doi cercetatori spunea ca exista pe alte fragmente din vas, dar care nu a fost reprezentate in aceasta schiţa. Totusi in schiţă se observa cuvantul DECIBAL. Bineinteles, din spusele celor doi cercetatori rezulta clar ce era reprezentat in prima figura grafica de pe vas, adică sfarsitul tragic al ultimului rege dac, Decebal.

Literele de la stanga cuvantului DECIBAL, pe care cercetatorii le descriu ca fiind grupul de litere TOR, dar care in desen apar ca TGA(?), dar si cuvantul DECIBAL, ambele asociate de cercetatorii vremii cu victoriile din zonele germanice ne duc la ideea ca probabil o parte din concluziile acestor cercetatori din acea perioada sunt total neintemeiate, fiindca mai mult ca sigur razboinicul cazut si care tine inca scutul in mână reprezinta pe eroicul aparator al Daciei.

Partea a doua a acestui articol, precum si celelalte deductii ale lui A. I. Odobescu, realizate la doi ani de la uimitoarea descoperire, acum aproape necunoscuta, se pot citi dând click aici

Articol oferit in premiera de catre http://hartacomorii.blogspot.com .

vineri, 2 decembrie 2011

A descoperit 4 kg de aur nativ, în valoare de aproape o jumătate de milion de dolari

Un geolog american a descoperit o bucată de aur în greutate de aproximativ 4 kilograme, astfel încât căutătorii de aur şi-au îndreptat din nou atenţia asupra sud-vestului Statelor Unite.



Aurul descoperit de geologul Fred Holabird s-a vândut la o licitaţie cu suma de 460.000 de dolari.



Descoperitorul intenţionează să revină în locul unde a găsit aurul şi să continue căutările, folosind de această dată o aparatură mai performantă de detecţie a metalelor preţioase. Fred Holabird nu este unicul căutător care reînvie "goana după aur". Descoperirea sa a creat o adevărată senzaţie printre căutătorii de comori, care se vor îndreapta cu siguranţă către centrul Californiei.

Perspectiva unei noi goane după aur reprezintă o mare oportunitate pentru locuitorii cu afaceri din zonă. Hotelierii şi proprietarii de magazine ar putea avea profituri mai mari, graţie căutătorilor de aur care vor sosi in zonă.

Locul exact unde a fost găsită bucata de aur nu este ştiut însă de nimeni în afară de cel care a descoperit imensa "pepită". Aşadar, cei care vor să se îmbogăţească rapid vor avea probabil mult de căutat pâna vor găsi aur.

miercuri, 16 noiembrie 2011

Comoara Collette

Comoara Collette a fost descoperită lângă Berwick-upon-Tweed, Northumberland, Anglia, de catre un detectorist de metale pe nume John Minns, în aprilie 2005. Tezaurul este numit după Collette, fiica de opt ani a lui Minns, în scopul de a păstra secretă locaţia exactă a descoperirii, din această cauză nefiind denumită după locul unde a fost gasită. Tezaurul conţine şase inele de aur despre care se crede că au fost decoratiuni de păr, precum şi brăţări, inele şi ace şi, de asemenea, şase topoare care ar fi putut fi utilizate pentru prelucrarea lemnului sau ca arme, precum şi o unealtă care era folosită de către meseriaşi.


Când John Minns si-a cumparat detectorul sau de metale, el se aştepta să găsească doar o mulţime de cutii de conserve şi poate ocazional monede vechi fără valoare. Într-adevăr, prima sa descoperire a fost capaculde folie de la o cutie de iaurt. Dar el nu a renunţat şi, sapand mai adanc, au găsit ceva extraordinar - un topor din Epoca Bronzului. Aceasta descoperire a fost urmată rapid de gasirea in acelaşi loc a unui tezaur de 35 de articole, inclusiv bratari, ace şi un brici care datează între 1000 şi 800BC. A mai gasit, de asemenea, mai multe inele de aur pentru prins părul.

"Cred ca e ca si la pescuit - uneori poti avea tot norocul din lume, alteori nu gasesti nimic", a spus descoperitorul.

"Eram intr-o mică excursie cu familia, in special pentru fetita mea Collete. M-am intalnit intamplator cu un femier local si l-am rugat sa ma lase sa incerc noul meu detector de metale pe terenul său. La scurt timp dupa ce am inceput testarea detectorului, am primit un semnal puternic. "Am început să sap," a spus domnul Minns.

"Am gasit o folie folosită ca şi capac la o cutie de iaurt Muller. Am aruncat-o intr-o parte si am inceput iar sa scanez. Semnalul a fost chiar mai puternic de data aceasta, asa ca am sapat un pic mai adânc. Apoi, incredibil, am descoperit un topor din Epoca Bronzului ! Am stiut instantaneu ce er acel obiect, ca şi cum aş studiat epoca istorică respectiva mult timp..."

Descoperirea lui a uimit arheologii, care cred ca aceasta ar putea aduce informaţii valoroase despre epoca târzie a bronzului.

Lindsay Allason-Jones, de la Universitatea Newcastle, a declarat: "Sunt foarte rare în nordul Angliei tezaurele din epoca târzie a bronzului care conţin o varietate de astfel de obiecte într-o stare bună, deci aceasta descoperire este extrem de importanta." Unele dintre cele mai importante obiecte din tezaur sunt inelele pentru prins părul. Acestea sunt realizate din foiţă de aur fină suprapusa peste un miez de ceara de albine. O analiză suplimentară pe ceara de albine s-ar putea să ne ajute să înţelegem mai multe despre mediul înconjurător din epoca târzie a bronzului", a adăugat domnişoara Allason-Jones.

"Acest tezaur nu este ca şi celelalte pe care le cunoaştem deja din alte descoperiri similare. Este greu de spus dacă a fost menit ca ofrandă unei zeităţi sau dacă a fost ascuns de proprietar, cu intentia de a-l recupera mai tarziu."

În ceea ce priveşte pe domnul Minns, el niciodată nu a mai gasit ceva important de atunci.

"A fost noroc pur", a spus el.

Comoara de la Isleham

Tezaurul de la Isleham este o comoară compusă din mai mult de 6500 de piese din bronz brut sau prelucrat, găsite în 1959, la Isleham, in zona Cambridgeshire. Tezaurul dateaza din Epoca Bronzului si este considerat cel mai mare si semnificativ tezaur descoperit vreodata in Anglia, datând din acea perioada istorică.


Comoara include în special săbii, capete de lance, sageti, topoare, cuţite, pumnale, parti de armură decorative (în special pentru cai), precum şi mai multe fragmente de bronz coli, toate fiind datate ca apartind epocii târzii a bronzului (aproximativ anul 1000 î.Hr.).

Săbiile au găuri în care erau prinse un fel de nituri sau capse de bronz, necesare pentru a prinde mânere de lemn ( cu excepţia celor pentru comandanţi care aveau manere cu decoratiuni de argint, iar pentru un comandantul-şef, decoratiuni de aur).

Cea mai mare parte din aceste obiecte au fost încredinţate catre Moyse's Hall Museum din Bury St Edmunds, în timp ce alte elemente se află la Muzeul de Arheologie şi Antropologie din Cambridge.